1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

ما را محبوب کنید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
بوش سیستم تزریق آب برای افزایش راندمان موتور ارائه می کند
بوش سیستم تزریق آب برای افزایش راندمان موتور ارائه می کند

به تازگی ب‌ام‌و از تکنولوژی مذکور به صورت انحصاری در خودروی M4 GTS استفاده کرده. هنوز تعداد بسیار کمی از وسایل نقلیه وجود دارند که از این تکنولوژی استفاده کنند. امروز اخباری از سوی کمپانی بوش به گوش می‌رسد، که تزریق مستقیم آب به داخل منیفولد را، برای همه‌ی خودروساز‌ها به ارمغان می‌آورد تا در خودرو‌هایی با پیشرانه‌های کوچک و دارای توربوشارژر استفاده کنند. بوش به این کمپانی‌ها قول افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت را داده است.

اصلی ترین اتفاقی که در این سیستم می‌افتد، این است که آب منجر به کاهش چشمگیر دمای احتراق شده و باعث می‌شود مخلوطی متراکم‌تر از سوخت و هوا، بدون کوبش‌های ناگهانی ناشی از انفجار زود هنگام، به داخل محفظه احتراق وارد شود. توربوشارژرها به زودی به انتهای مسیر پیشرفت‌ خود می‌رسند؛، چه در بهینگی مصرف، چه در افزایش راندمان و کاهش آلایندگی. این تراکم بالا و کاهش دما، این حد و حدود پیشرفت توربوشارژرها را تا حدودی کم‌رنگ می‌کند و اجازه پیشرفت بیشتری به آن‌ها می‌دهد.

مسؤولین بوش به این نکته ایمان دارند که این تکنولوژی علاوه بر کاهش مصرف سوخت در حدود ۱۳ درصد، افزایش توان و کاهش آلایندگی به میزان ۳ درصد را نیز در پی دارد. گفتنی است که این تکنولوژی مانند ابتدای کار توربوشارژرها نوپا است و جای پیشرفت دارد.

یک وجه بسیار خوب این تکنولوژی، سادگی و سهولت استفاده از آن است. یک مخزن آب مقطر درون خودرو تعبیه شده و آب از درون آن به صورت پودر، داخل منیفولد پاشش می‌شود و سپس با جذب دما تبخیر می‌شود. به گفته‌ی آن‌ها ۵ لیتر از این آب، برای ۳۰۰۰ کیلومتر مسافت کافی است و در صورت تمام شدن آب، پیشرانه به صورت عادی عمل خواهد کرد.

bosch water inject

در سیستم در حال توسعه ب‌ام‌و، قرار است این آب تا حدودی توسط آب جمع‌آوری شده از تهویه مطبوع جایگزین شود و مخزن پر شود. ولی در سیستم مورد استفاده فعلی در M4 GTS باید به صورت دستی این آب پر شود. بوش هنوز اطلاعاتی در خصوص نحوه‌ی تامین آب مورد نیاز این سیستم اعلام نکرده است.

تزریق آب علاوه به را کاهش مصرف سوخت، توان زیادی به خودرو می‌افزاید. در M4 GTS نسبت به نمونه‌ی M4 که این سیستم را ندارد، افزایش توان حدود ۸۰ اسب بخار ایجاد شده است. مهندسان بوش گفته‌اند بدون زحمت و تغییر سیستم اصلی، با اضافه شدن این قابلیت، حداقل ۵ درصد به توان خودرو اضافه می‌شود.

بوش به گفته‌ی خود، تنها کمپانی است که این تکنولوژی را دارد و آماده‌ی ارائه آن به تمام شرکت‌های خودروسازی دنیا است. در ادامه ویدئوی بوش را در ارتباط این محصول تماشا کنید.

 

منبع: زومیت