1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

ما را محبوب کنید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
تماشا کنید: روند کامل بازسازی پیشرانه کلاسیک هشت سیلندر فلت هد فورد

روند کامل بازسازی پیشرانه کلاسیک هشت سیلندر فلت هد فورد

پیشرانه‌ی هشت سیلندر فلت‌هد (Flat Head) فورد شاید مطرح‌ترین نمونه‌ی هشت سیلندر در تاریخ خودروسازی باشد. این پیشرانه با قیمت مقرون به صرفه‌ی خود کمک زیادی به اقتصاد ایالات متحده کرد. پیشرانه‌های فلت هد به انواعی از پیشرانه‌های احتراق داخلی گفته می‌شود که سوپاپ‌های آن به صورت موازی و در کنار محفظه سیلندر‌ها قرار گرفته‌اند.

پیشرانه فلت هد

شاید به اعتقاد بسیاری پیشرانه‌ی V8 با بلوک کوچک شورولت محبوب‌ترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تاریخ باشد، اما شاید اگر تصمیم هنری فورد مبنی بر تولید پیشرانه‌‌های ۸ سیلندر توانمند و ارزان‌قیمت فلت هد نبود، هیچ‌گاه شاهد نمونه‌ی ساخت شورولت نیز نبودیم. فورد در سال ۱۹۳۲ اولین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر فلت هد خود را با حجم ۳.۶ لیتر معرفی کرد. این پیشرانه در زمان خود به لطف ریخته‌گری پیشرفته و بلوک یک تکه‌، شاهکار مهندسی به شمار می‌آمد. اما نقطه‌ی قوت اصلی این پیشرانه توان بالای آن بود که رقبای خود را به راحتی پشت سر می‌گذاشت.

پیشرانه‌های ۸ سیلندر فلت هد و قدرتمند فورد به میزانی محبوب بودند که بسیاری از اشخاص معتبر، شخصا از هنری فورد به دلیل ساخت این پیشرانه تشکر کردند. این پیشرانه‌ها حتی با توقف تولید در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰، باز هم علاقه‌مندان زیادی داشتند. 

گروهی از مکانیک‌های و متخصصان نیز در همین راستا یک نمونه از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر فلت هد فورد را تحت بازسازی قرار داده‌‌اند که تماشای ویدیوی این عملیات به خصوص برای عاشقان دنیای خودرو و خودروهای کلاسیک جذابیت بسیاری به همراه دارد. در ادامه شما را به تماشای این ویدیوی تایم لپس دعوت می‌کنیم.

 

زومیت