1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

ما را محبوب کنید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
بررسی لکسوس RC F مدل 2015

 

بررسی لکسوس RC F مدل 2015

لکسوس RC F کوپه 2015 به عنوان جدیدترین خودروی لوکس کمپانی لکسوس شباهت بسیاری به بی‌ام‌و M4 دارد. پیشرانه پر قدرت تعبیه شده زیر کاپوت هر دو خودرو عملکرد بی‌نظیر آنها را سبب می‌شود. یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری تنفس طبیعی با تامین قدرتی در حدود 477 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 530 نیوتن‌متر، کوپه ژاپنی را به پیش می‌راند؛ M4 نیز، با استفاده از یک پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه با قدرتی در حدود 431 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 550 نیوتن‌متر جاده‌ها را درمی‌نوردد.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015

اگرچه لکسوس توانسته است قدرت و گشتاور این پیشرانه را، در مقایسه با مدل قدیمی IS F، حدود 54 اسب‌بخار و 25 نیوتن متر افزایش دهد، اما باز هم در مقابل رقبای قدری چون M4 کم می‌آورد. دلیل این امر نیز، به وزن این دو خودرو مربوط می‌شود (1,497 کیلوگرم برای M4 و 1,780 تا 1,860 کیلوگرم برای RC F). البته باید توجه داشته باشید که این موضوع تنها عامل تضعیف سرعت نیست؛ بی‌ام‌و در دور موتوری بین 1,850 تا 5,500 به حداکثر گشتاور خود دست می‌یابد، در حالی‌که لکسوس تا 4,800 دور بر دقیقه به حداکثر گشتاور خود دست نمی‌یابد. همچنین، شتاب این دو خودرو از دیگر تفاوت‌های میان دو رقیب آلمانی و ژاپنی به شمار می‌رود: RC F طی 4.5 ثانیه و M4 طی 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابند.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015

اگرچه کوپه ژاپنی خودرویی سریع و پر قدرت است که با انتقال مستقیم نیرو به چرخ‌های عقب، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد اما در مقابل M4 حرفی برای گفتن ندارد. با این وجود، استفاده از سوپاپ‌های تیتانیومی، میل‌لنگ و دسته شاتون سبک‌تر، خط قرمز کوپه ژاپنی را از 500 به 7,300 دور بر دقیقه رسانده است که عملا پیشرفت قابل توجهی به حساب می‌آید.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015

علی رغم رقابت شدید با M4، مهندسان لکسوس بر این باورند که بی‌ام‌و ملاک و معیار آنها نبوده و کوپه ژاپنی از خودروی مسابقه‌ای IS F CCS-R الهام گرفته است. کمپانی سازنده با هدف ارائه خودرویی عضلانی و پرقدرت، شاسی RC F را با ترکیب قطعاتی از سه مدل مختلف خود طراحی کرده است: قسمت جلو از GS، وسط از مدل قدیمی IS C کروک، و قسمت عقب از آخرین مدل IS برگرفته شده است.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015

با وجود ارتقای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، تعویض دنده‌های نرم و ارائه حالت‌های رانندگی مختلف، گیربکس دوکلاچه M4 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. با این وجود، گیربکس اتوماتیک در سرعت‌های کم و مخصوصا در ترافیک، راحتی بیشتری برای راننده به ارمغان می‌آورد.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015

گفتنی است، در سرعت‌های بالا که برای RC F کوپه به صورت الکترونیکی به 270 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با صدای غرش دلنشینی جاده‌ها را می‌شکافد و به پیش می‌رود. هندلینگ خوب آن نیز، از چسبندگی فوق‌العاده تایرها ناشی می‌شود که اگرچه با وزن سنگین RC F در حال مبارزه هستند، اما با قدرت تمام به سطح جاده چسبیده‌اند. مبدل گشتاور نصب شده روی دیفرانسیل کوپه ژاپنی نیز، با بهبود گشتاور، کم‌فرمانی‌های احتمالی ناشی از کاهش قدرت را کاهش می‌دهد. سیستم فرمان برقی این سوپرخودرو نیز، در اکثر مواقع عملکردی دقیق و سریع دارد.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015

برخلاف M4 که از سیستم تعلیق قابل تنظیم بهره می‌برد، استفاده از کمک فنرهای ثابت در لکسوس رانندگی خشک و نه چندان راحتی را موجب می‌شود؛ گفتنی است، این موضوع برای سرنشین محسوس‌تر از راننده می‌باشد. ترمزهای برمبو مجهز به شش پیستون در جلو، نقش مهمی در کنترل سرعت و ایجاد حس آرامش و اطمینان در راننده ایفا می‌کنند.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015

از نقطه نظر طراحی، لکسوس RC F کوپه هر آنچه در اختیار داشته به معرض نمایش گذاشته و با عرضه چهره‌ای تهاجمی‌تر نسبت به محافظه‌کار آلمانی، طرفداران بی‌شماری را به سوی خود جلب کرده است. این موضوع در داخل کابین نیز دیده می‌شود و خودروساز ژاپنی سعی کرده است با استفاده از خطوط برجسته و تکنولوژی‌های روز دنیا، هنر خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهد.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015

تغییر رنگ و ظاهر دورسنج دیجیتال با توجه به حالت رانندگی انتخابی شما (eco, normal, sport, sport plus) که از سوپرخودروی LFA قرض گرفته شده است، یکی از زیباترین جلوه‌های کابین RC F می‌باشد. در سمت چپ، نمایشگر دیگری وجود دارد که میزان نیروی G، ایستگاه‌های رادیویی و فشار تایر را نشان می‌دهد؛ در سمت دیگر صفحه کیلومترشمار، سرعت‌سنج قرار دارد که متاسفانه خیلی کوچک است و افرادی را که دچار ضعف بینایی باشند، در خواندن اعداد دچار مشکل می‌کند.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015
بررسی لکسوس RC F مدل 2015 بررسی لکسوس RC F مدل 2015

تقریبا تمامی سیستم‌های الکترونیکی خودرو را می‌توان از طریق صفحه لمسی موجود که در مقایسه با موس IS F عملکرد بهتری دارد، کنترل کرد. چرم و پلاستیک نرم بکار رفته داخل کابین، بر لوکس بودن این خودرو صحه می‌گذارند؛ صندلی‌های اسپرت جلو نیز، علاوه بر فراهم آوردن راحتی و آسایش فوق‌العاده، موقعیت رانندگی بسیار خوبی را نیز سبب می‌شوند.

بررسی لکسوس RC F مدل 2015

کمپانی لکسوس هدف از ساخت RC F را تولید یک کوپه پرقدرت برای تمام افراد عنوان می‌کند و به نظر می‌رسد در این راه نیز، موفق شده است. شایان ذکر است، قیمت این سوپرخودروی ژاپنی از 133,500 دلار شروع می‌شود که حدودا 30,000 دلار کمتر از بی‌ام‌و M4 می‌باشد و برای افرادی که مدت زمان زیادی را در جاده‌ها و پشت فرمان سپری می‌کنند، گزینه بسیار مطلوبی به شمار می‌رود.


Read more: http://1car.ir/ns-6858#ixzz3VsC4BKyZ