1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

ما را محبوب کنید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
پر سرعت ترین قطارهای جهان

 

پر سرعت ترین قطارهای جهان

روسيه * مدل قطارها : Siemens Velaro RUS * حداکثر سرعت: ( mph 175 (1 mph = 0.44704 m / s * ظرفيت : 600 مسافر

روسيه
* مدل قطارها : Siemens Velaro RUS
* حداکثر سرعت: ( mph 175 (1 mph = 0.44704 m / s 
* ظرفيت : 600 مسافر
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
قطارهاي پرسرعت روسيه در سن پترزبورگ تردد مي کنند. در دسامبر سال 2009 اين قطارها به عنوان پرسرعت ترين قطارها شناخته شد. قطارهاي Velaro RUS که ساخت کشور آلمان است به Sapsan هم معروف است. سرعت اين قطارها 401 مايل در ساعت است و زمان مسافرت را از 8 ساعت به 3 ساعت و 45 دقيقه کاهش مي دهند. سرعت قطارهاي مسافربري 155 mph است اما در تست سرعتي که در سال 2009 از اين قطارها گرفته شد حداکثر سرعت 175 mph براي اين قطارها ثبت شد. قيمت 8 قطار پر سرعت حدوداً 1 ميليارد دلار است. روسيه تلاش مي کند تا زمان برگزاري مسابقات FIFA World Cup که قرار است سال 2018 در اين کشور برگزار شود، شبکه ريلي قطارهاي پرسرعت خود را گسترش دهد. به همين منظور دولت اين کشور قراردادهايي را با چند سرمايه گذار خارجي، جهت ساخت شبکه ريلي که شهرهاي مختلف روسيه را به هم وصل مي کند امضاء کرده است.

تايوان
* مدل قطارها : THSR 700T
* حداکثر سرعت : 186 mph
* ظرفيت : 989 مسافر
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
ساخت شبکه ريلي در تايوان چيزي حدود 18 ميليارد دلار براي دولت اين کشور هزينه داشته است. و به جرات مي توان گفت که نقشه ريلي اين کشور يکي از بهترين نقشه ها در دنياست. قطارهاي THSR 700 T با سرعتي معادل 214 مايل از تايپه که در شمال تايوان قرار دارد تا Kaohsiung که در جنوب تايوان است حرکت مي کنند. قبلاً از شمال به جنوب تايوان در زمان 4.5 ساعت طي مي شد. اما امروزه با وجود قطارهاي پر سرعت اين زمان به 90 دقيقه کاهش يافته است. از سال 2007 تا کنون، در تايوان 30 عدد از اين قطارها در حال جابجايي مسافرين هستند. قطارهاي THSR 700T ساخت کشور ‍‍ژاپن ( کارخانه Shinkansen ) است. در سال 2010 رکورد جابجايي مسافرين 36.9 ميليون نفر ثبت شد که نسبت به سال قبل، 14% افزايش داشته است. اخيراً مسئولين سيستم ريلي قطارهاي پر سرعت در کشور تايوان اعلام کرده اند که بدليل نشست زمين که به خاطر استفاده بيش از حد از شبکه آبهاي زيرزميني است، شبکه ريلي بايد هر 10 سال يکبار تجديد ساخت شود. ماه گذشته دولت اين کشور استفاده از چاه هاي آبهاي زيرزميني را که استفاده از آن ها ممکن است به اساس شبکه ريلي آسيب بزند را محدود کرده است.

کره جنوبي
* مدل قطارها : KTX-1
* حداکثر سرعت : 190 mph
* ظرفيت : 965 مسافر
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
شبکه ريلي قطارهاي پر سرعت در کره جنوبي، که به قطارهاي سريع السير کره ( KTX ) معروف است روزانه بيش از 100000 مسافر را در 2 خط جابجا مي کنند. در سال 2010 رکورد جابجايي 178.584 نفر که از اين قطارها استفاده مي کردند ثبت شده است. در سال 2004 که براي اولين بار از اين قطارها استفاده شد، زمان سفر از شهر سئول تا شهر بندري بوسان به 2 ساعت و 45 دقيقه کاهش يافت که نصف زماني است که قبلاً طي مي شده. با افتتاح دومين خط قطارهاي پر سرعت اين زمان به 22 دقيقه کاهش يافت. به نظر مي رسد که استفاده از قطارهاي پر سرعت روي صنعت هوايي هم اثر گذار بوده است. طوري که بين سال هاي 2003 و 2007 حدود 30% از مسافرت هاي هوايي کاهش يافت. اگر چه راه اندازي شرکت هاي حمل و نقل هوايي ارزان قيمت توانست کمک کمي به رشد سفرهاي هوايي بکند، اما هنوز هم تعداد مسافراني که از حمل و نقل هوايي استفاده مي کنند به نسبت زمان قبل از راه اندازي شبکه هاي حمل و نقل ريلي کمتر است.

انگلستان
* مدل قطارها : Eurostar 3313/14
* حداکثر سرعت : 208 mph
* ظرفيت : 750 مسافر
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
يورو استار توانست مسير سفرهاي اروپاي غربي را تغيير دهد. از زمان استفاده از شبکه ريلي قطارها در سال 1994 انگلستان به شهرهايي در فرانسه و بلژيک از طريق تونل زيرزميني وصل مي شود. در آگوست سال 2009 با 27 قطار و بيش از 100 مسير در اروپا، اين قطارها 100 ميليون مسافر را جابجا مي کردند. سرعت اين قطارها بيش از 186 mph است. در سال 2003 يورو استار توانست رکورد سرعتي معادل 208 mph را ثبت کند. اخيراً، تصميم گرفته شده جهت خريد 10 قطار جديد، 600 ميليون دلار هزينه شود و با شرکت آلماني زيمنس هم قرارداد بسته شود. اما اين قرارداد هنوز حالت تعليق دارد. Alstom دومين سازنده بزرگ قطارهاي پر سرعت و تامين کننده قطعات يورو استار به حساب مي آيد.

ايتاليا
* مدل قطارها : ETR 500 Frecciarossa
* حداکثر سرعت : 225 mph
* ظرفيت : 590 مسافر
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
ايتاليا يکي از اولين پيشگامان در ساخت شبکه ريلي قطار پر سرعت در دنيا به حساب مي آيد. اين کشور يکي از اولين کشورهاي اروپايي در استفاده از اين قطارهاست. در سال 1977 شبکه ريلي که طول آن 86 مايل بود و از شهر رم تا Citta della Pieve کشيده مي شد افتتاح شد. در آن زمان سرعت قطارها 160 mph بود. از آن زمان تاکنون، شبکه ريلي رشد بسيار چشمگيري داشته است. اين شبکه ريلي تورينو در شمال انگلستان را به ناپلي در جنوب انگلستان وصل مي کند. قطارهاي ETR 500 ساخت کشور ايتالياست و يکي از سريعترين سري قطارها در اين کشور است. در سال 2009 در سفري که بين شهرهاي فلورانس و بلوگنا انجام شد سرعت قطارهاي ETR 500 Y1 به 225 mph رسيد. البته به نظر مي رسيد که همه از اين پيشرفت خوشحال نيستند. اوايل اين ماه 200 نفر در انفجار تونلي که جهت ساخت خطوط ريلي در شمال Susa انجام مي شد زخمي شدند. اعتراض کنندگان مي گفتند که سرعت بالاي اين قطارها موجب خرابي زمين هاي اطراف مي شود و بازسازي آن ممکن است باعث آزاد شدن مواد مضر شيميايي در زمين شود.

اسپانيا
* مدل قطار :AVE Class 103
* سرعت : 251 mph
* ظرفيت : 404 مسافر
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
کشور اسپانيا با دارا بودن بيش از 3433 خط ريلي، طولاني ترين خطوط ريلي در دنيا را داراست. 6 خط ريلي در اين کشور وجود دارد و چندين خط ديگر هم در حال ساخت است. دولت اين کشور قصد دارد تا سال 31.2020 مايل ديگر به خطوط ريلي اين کشور اضافه کند. قطارهاي پر سرعت در اسپانياازسري قطارهاي AVE است. اين قطارها توسط چند سازنده قطار مثل زيمنس، آلستوم و بمباردير ساخته شده اند. شرکت زيمنس ساخت قطارهاي AVE 103 را در سال 2007 آغاز کرد و در تست سرعتي که بين شهرهاي مادريد و زاروگز انجام شد توانست رکورد سرعت 251 mph را ثبت کند. اما براي حفظ جان مسافرين نهايت سرعتي که براي قطارهاي مسافربري در اين کشور انجام مي شود 186 mph است. اين قطارها فاصله بين دو شهر مادريد و پرتغال رابه جاي 9 ساعت در 2 ساعت و 45 دقيقه طي مي کنند.

آلمان
* مدل قطار : Transrapid TR-07
* سرعت : 3/270 mph
* ظرفيت : متغير
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
کشور آلمان يکي از اولين استفاده کنندگان تکنولو‍‍ژي قطارهاي پرسرعت در دنياست. کارخانه زيمنس که يکي از سازندگان اين قطارهاست در اين کشور قرار دارد. کارخانه آلماني زيمنس و ThyssenKrupp سيستم سرعت قطارها را تقويت کردند. عملکرد قطارهاي مونوريل، روي ريل هاي مغناطيسي امتحان شد و سرعت آن ها به 311 mph رسيد. در سال 2004 شبکه ريلي Shanhai Maglev در چين اولين شبکه ريلي بود که با سرعت 267 mph اقدام به جابجايي مسافرين کرده است. با وجود ريل هاي مغناطيسي در آلمان هيچ وقت از اين ريل ها استفاده نشد. زيرا براي استفاده از اين تکنولوژي دو مانع مهم وجود داشت و آن هم هزينه زياد و تصادف بود. در تست سرعتي که در سال 2006 انجام شد 26 نفر در تصادف کشته شدند. از سال 1991 سيستم InterCity Express ) ICE ) در اين قطارها استفاده مي شده. سرعت اين قطارها 199 mph بوده و شهرهاي آلمان را به شهرهايي در سوئيس، اتريش، بلژيک و هلند وصل مي کند. در سال 1998 تصادف مرگباري در آلمان نزديک دهکده Eschede صورت گرفت و باعث مرگ بيش از 101 نفر شد.

چين
* مدل قطارها : CRH380 AL
* سرعت : 302 mph
* ظرفيت : 600 مسافر
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
کشور چين با دارا بودن 6000 مايل شبکه ريلي طولاني ترين شبکه ها در دنيا را داراست. افتتاح خط Beijing- Shamghai در اوايل اين ماه يکي از افتخارات اين کشور به حساب مي آيد.ساخت 819 مايل شبکه ريلي در زميني به مساحت 60 ميليون متر مکعب انجام شده است. در تست سرعتي که از اين قطارها گرفته شده سرعت 302 mph براي آن ها ثبت شده. اما براي تامين امنيت جان مسافرين قطارهاي CRH380 AL با سرعت 186 mph مسافرين را جابجا مي کنند. کشور چين از سال 2007 تصميم گرفت که از قطارهاي پر سرعت استفاده کند. تنها در عرض دو سال 40/6 ميليون نفر از اين قطارها استفاده کردند. دولت اين کشور تلاش مي کند تا سال 2015 شبکه ريلي اين قطارها را تا 28000 مايل گسترش دهد.

فرانسه
* مدل قطار : TGV V150
* سرعت : 357 mph
* ظرفيت : متغير
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
Alstom در سال 1981 اقدام به ساخت قطارهاي پيشرفته کرد. در آن زمان قطارها فقط بين دو شهر پاريس و ليون تردد مي کردند. اما امروزه با گسترش شبکه هاي ريلي تعداد سرويس هاي جابجايي به 150 مسير افزايش پيدا کرده و فرانسه را به کشورهاي همسايه متصل مي کند. در سال 2007 سرعت قطارهاي TGV V150 357 mph ثبت شده اما اين قطارها فقط با سرعتي معادل 200 mph تردد مي کنند. استفاده از تکنولوژي قطارهاي پر سرعت TGV در بسياري از کشورهاي دنيا مثل انگلستان، بلژيک، هلند و آلمان استفاده مي شود. ماه گذشته کارخانه فرانسوي Alstom، جهت ساخت شبکه ريلي در عراق که شهرهاي بغداد و بصره را به هم وصل مي کند قراردادي را با اين کشور امضاء کرده است.

ژاپن
* مدل قطار : JR-Maglev MLX01
* سرعت : 361 mph
* ظرفيت : متغير
پر سرعت ترين قطارهاي جهان
کشور ژاپن از سال 1964 از قطارهاي پر سرعت استفاده مي کرده است و يکي از پيشرفته ترين شبکه هاي ريلي در دنيا را داراست. اولين موفقيت ژاپني ها در ساخت قطارهاي پر سرعت با معرفي اولين سري از قطارهاي Tokaido Shinkansen صورت گرفت. سرعت اين قطارها 130mph بوده و قطار در عرض 3 روز، 100 ميليون مسافر را جابجا مي کردند. امروزه، اين قطارها 378000 مسافر را در طول روز جابجا مي کنند. استفاده از قطارهاي Maglev از سال 1970 در ژاپن رونق گرفت. دولت تصميم داشت تا اواخر سال 2007 طرحي که ارزش آن 112.4 ميليارد دلار بود را براي ساخت قطارهاي Maglev ارائه دهد. اين قطار شهرهاي توکيو، ناگويا و اساکا را به وصل مي کند. پيش بيني مي شود که با اتمام اين پروژه زمان سفر بين شهرهاي توکيو و اساکا از 2 ساعت و 18 دقيقه به 1 ساعت کاهش يابد. در تست سرعتي که در سال 2003 انجام شد سرعت 361 mph براي اين قطارها ثبت شد. بنابراين قطارهاي JR-Maglev MLX01 پر سرعتترين قطار در دنيا به شمار مي آيد.