1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

ما را محبوب کنید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
بررسی هیوندای ولستر 2015

 

بررسی هیوندای ولستر 2015

این روزها بازار هاچ‌بک‌های جمع و جور بسیار داغ و پرطرفدار می‌باشد؛ کمپانی هیوندای نیز، با ارائه طراحی خاص سه درب (یک درب سمت راننده و دو درب سمت شاگرد که سبب دسترسی راحت‌تر به صندلی عقب می‌شود) و امکان سفارش پیشرانه مجهز به توربوشارژر، ولستر 2015 را به یکی از جذاب‌ترین محصولات خود تبدیل کرده است.

بررسی هیوندای ولستر 2015

وجود تجهیزات استاندارد مناسب حتی در تیپ پایه این خودرو و همچنین برخورداری از گارانتی طولانی مدت کمپانی سازنده، از دیگر ویژگی‌های هاچ‌بک کره‌ای به شمار می‌روند. مصرف سوخت مناسب (9 لیتر برای تیپ پایه و 10 لیتر برای تیپ Turbo) از دیگر نقاط قوت ولستر 2015 است. اما اگر بر این باور هستید که ظاهر اسپرت این خودرو بیانگر عملکرد اسپرت آن نیز می‌باشد، باید بگوییم اشتباه می‌کنید. پیشرانه چهار سیلندر استاندارد عرضه شده بر روی ولستر، عملکرد مناسبی ندارد و توربوشارژر سفارشی نیز، در مقابل رقبا کم می‌آورد. سیستم تعلیق این هاچ‌بک زیبا نیز، با انتقال ضربات به داخل کابین، موجب نارضایتی سرنشینان می‌شود. ازدیگر نقاط ضعف این کره‌ای کوچک می‌توان به فضای کم صندوق و فضای سر نامناسب صندلی عقب اشاره کرد.

بررسی هیوندای ولستر 2015

اگرچه خودروی سه درب دیگری در این کلاس وجود ندارد، اما هیوندای ولستر 2015 با رقبای دو و چهار درب بسیاری به رقابت می‌پردازد. یکی از پرطرفدارترین رقبای این خودرو، مدل 2015 فورد فیستا ST است که اگرچه با گیربکس اتوماتیک عرضه نمی‌شود، اما به لطف عملکرد بهتر و هندلینگ دقیق‌تر، از رانندگی با آن بیشتر لذت خواهید برد. مدل‌های 2015 کیا سراتو (فورته) کوپه، مزدا 3 و فولکس‌واگن گلف نیز، از دیگر رقبای ولستر محسوب می‌شوند. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای ولستر 2015

هیوندای ولستر 2015 یک خودروی هاچ‌بک جمع و جور سه درب با ظرفیت چهار سرنشین است که در چهار تیپ پایه، RE:FLEX و Turbo R-Spec و Turbo عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه این کره‌ای کوچک عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ‌های حرکت در روز LED، آینه‌های مجهز به گرمکن، تجهیزات برقی، دوربین دوربین دید عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن، سیستم Blue Link، قابلیت اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به CD Player و شش بلندگو، رادیو ماهواره‌ای، ورودی صوتی کمکی، ورودی صوتی/تصویری RCA، رادیو اینترنتی Pandora و ورودی iPod/USB مجهز به فرمان صوتی.

بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015

با سفارش پکیج Style می‌توانید از تجهیزاتی چون رینگ‌های 18 اینچی، سانروف پانوراما، تزئینات داخلی و خارجی بیشتر، چراغ‌های مه‌شکن، تودوزی چرم، روکش چرمی برای فرمان و دسته دنده، و همچنین سیستم صوتی پیشرفته LG Dimension با هشت بلندگو بهره‌مند شوید. گفتنی است، با سفارش پکیج Technology بر روی این پکیج می‌توانید از سنسورهای پارک عقب، چراغ‌های جلوی خودکار، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، خروجی برق 115 ولت و GPS برخوردار شوید.

بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015

در تیپ RE:FLEX تمامی تجهیزات تیپ پایه به همراه پکیج Style (به جز سانروف) و رینگ‌های 18 اینچی متفاوت، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های عقب LED و تودوزی چرم به چشم می‌خورد. هیوندای ولستر Turbo R-Spec از تجهیزات مشابه تیپ RE:FLEX Edition برخوردار است و تفاوت آنها در تودوزی چرم مصنوعی به جای چرم طبیعی، پیشرانه قوی‌تر، ارتفاع کمتر بدنه، سیستم تعلیق و فرمان اسپرت، دسته دنده اسپرت B&M، سیستم مبدل گشتاور که با بکارگیری متناسب ترمزها سبب بهبود هندلینگ در پیچ‌های تند می‌شود، و همچنین سیستم Active Sound Design است که با پخش صدای اگزوز از طریق بلندگوهای استریو داخل کابین، هیجان بیشتری برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

بررسی هیوندای ولستر 2015

در مقایسه با R-Spec، ولستر Turbo علاوه بر تنظیمات نرم‌تر سیستم تعلیق و فرمان، از تجهیزات رفاهی بیشتری برخوردار است. رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، تزئینات متفاوت، دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن، قابلیت تنظیم کفی صندلی راننده و تودوزی چرم از دیگر ویژگی‌های تیپ فول آپشن این هاچ‌بک کره‌ای محسوب می‌شوند. با سفارش پکیج Turbo Tech تجهیزاتی چون سنسورهای پارک عقب، سانروف پانوراما، چراغ‌های جلوی خودکار، کنترل آب و هوای اتوماتیک، خروجی برق 115 ولت و GPS در اختیار شما قرار می‌گیرند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای ولستر 2015

هیوندای ولستر 2015 در دو تیپ پایه و RE:FLEX به صورت استاندارد با پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری عرضه می‌شود؛ گفتنی است، در این دو تیپ نیرو از طریق یکی از دو گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک-دستی (DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ترکیب این پیشرانه با گیربکس دستی منجر به تولید 138 اسب‌بخار قدرت و حدود 167 نیوتن‌متر گشتاور می‌شود که با گیربکس DCT، این مقادیر به ترتیب به 132 و 163 کاهش می‌یابد. در ارزیابی‌های صورت گرفته، تیپ پایه ولستر با پیشرانه 1.6 لیتری و گیربکس دستی توانست طی 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که حدود یک ثانیه از متوسط این کلاس کندتر می‌باشد؛ شایان ذکر است، شتاب این خودرو با گیربکس DCT به 10.2 ثانیه افزایش می‌یابد. سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو را با هر دو گیربکس حدود 9.12 لیتر در سیکل ترکیبی (10.53 در شهر و 7.82 در بزرگراه با گیربکس دستی و 10.14 در شهر و 7.6 در بزرگراه با گیربکس DCT) اعلام کرده است.

بررسی هیوندای ولستر 2015

پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر عرضه شده در دو تیپ Turbo و Turbo R-Spec قدرتی معادل 201 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 264 نیوتن‌متر تولید می‌کند. گفتنی است، هر دو تیپ در حالت استاندارد با گیربکس شش سرعته دستی در اختیار خریداران قرار می‌گیرند و کمپانی سازنده امکان سفارش گیربکس شش سرعته DCT را برای تیپ Turbo فراهم آورده است. در ارزیابی‌های انجام شده، ولستر Turbo با گیربکس دستی توانست طی 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که اگرچه نسبت به شتاب تیپ پایه قابل قبول‌تر است، اما باز هم حدود یک ثانیه از مقدار متوسط ثبت شده برای هاچ‌بک‌های جمع و جور اسپرت کندتر است. مصرف سوخت این دو تیپ با گیربکس دستی حدود 9.78 لیتر در سیکل ترکیبی (11.4 در شهر و 8.29در بزرگراه) و با گیربکس DCT حدود 10.14 در سیکل ترکیبی (11.4 در شهر و 8.83 در بزرگراه) تخمین زده شده است. 

 

ایمنی

بررسی هیوندای ولستر 2015

تمامی تیپ‌های هیوندای ولستر 2015 به صورت استاندارد با ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو و پرده‌ای، سیستم Blue Link (ارائه دهنده خدماتی چون کمک‌های اورژانسی، باز و بسته کردن درب‌ها از راه دور، امکان محدود کردن سرعت و مسافت از سوی والدین) و دوربین دید عقب عرضه می‌شوند. سنسورهای پارک عقب نیز، به صورت سفارشی و در قالب دو پکیج Technology و Turbo Tech در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در تست تصادف صورت گرفته، هیوندای ولستر موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در مجموع، چهار ستاره برای برخورد از جلو و پنج ستاره برای برخورد جانبی شد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، به این هاچ‌بک کره‌ای رتبه "خوب" را برای برخورد از جلو و مقاومت سقف و رتبه "قابل قبول" را برای برخورد از بغل اعطا کرده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها نیز، از نظر محافظت از گردن هنگام ضربه از پشت رتبه "خوب" را به دست آورده است. در تست ترمز انجام شده، تیپ پایه ولستر موفق شد پس از طی مسافتی در حدود 37 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف شود که در حد متوسط این کلاس می‌باشد؛ گفتنی است، این مسافت برای ولستر Turbo به 38 متر افزایش می‌یابد که برای یک کوپه اسپرت یا هاچ‌بک بیش از حد متوسط است. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای ولستر 2015

آنچه موجب تمایز هیوندای ولستر 2015 می‌شود، طراحی سه درب آن است. در حالی‌که درب تکی سمت راننده ظاهری کوپه مانند به این خودرو می‌بخشد، دو درب کوچک‌تر سمت شاگرد ورود و خروج سرنشینان و همچنین قرار دادن و برداشتن بسته‌های مختلف را آسان می‌سازند. گفتنی است، به دلیل نوع طراحی ولستر افراد قدبلند باید هنگام سوار شدن سر خود را خم کنند.

بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015

اگرچه صندلی عقب این کره‌ای کوچک از فضای کافی برای پای سرنشینان برخوردار است، اما ارتفاع کم کفی صندلی موجب خم شدن پای آنها می‌شود؛ شیب سقف نیز، علاوه بر کاهش فضای سر، قرار گرفتن سر سرنشینان در زیر شیشه عقب را در پی دارد. حجم صندوق این خودروی هاچ‌بک در حالت عادی حدود 439 لیتر است که با تا کردن صندلی عقب به 983 لیتر افزایش پیدا می‌کند؛ این عدد در مقایسه با کوپه‌های دو درب، قابل قبول و در مقایسه با بسیاری از هاچ‌بک‌های جمع و جور حدود 283 لیتر کمتر است.

بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015
بررسی هیوندای ولستر 2015 بررسی هیوندای ولستر 2015

در قسمت جلوی کابین، شاهد یک طراحی مدرن و جوان‌پسندانه هستیم. با وجود استفاده بیش از حد از پلاستیک سخت، روکش‌های بکار رفته در قسمت‌های مختلف ظاهر بهتری به کابین بخشیده‌اند. چیدمان ادوات خوب بوده و کار با نمایشگر لمسی استاندارد نیز، آسان و راحت است. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، علاوه بر رابط iPod و امکان اتصال بلوتوث، رادیو اینترنتی Pandora نیز به صورت استاندارد عرضه می‌شود. 

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای ولستر 2015

اگرچه هیوندای ولستر همانند یک هاچ‌بک اسپرت به نظر می‌رسد، اما کیفیت رانندگی آن همانند چنین خودرویی نیست. تیپ پایه این کره‌ای کوچک، مخصوصا با گیربکس DCT، بسیار کند بوده و راننده را مایوس می‌کند. شتاب تیپ‌های Turbo و Turbo R-Spec بهتر از دیگر تیپ‌ها بوده اما باز هم به پای هات‌هچ ‌هایی چون فورد فوکوس ST و فولکس‌واگن GTI نمی‌رسند. اما در مجموع عملکرد پیشرانه 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر بد نبوده و گیربکس دستی نیز، تعویض دنده‌هایی نرم و به موقع دارد. با وجود عملکرد رضایت‌بخش دو تیپ پایه و Turbo در داخل شهر، رانندگی با هیوندای ولستر در جاده‌های ناهموار و پر پیچ و خم راننده را مایوس و دلسرد می‌کند. حال تصمیم با شماست که آیا می‌خواهید برای چنین خودرویی بیش از 100 میلیون تومان هزینه کنید یا نه.


Read more: http://1car.ir/ns-6726#ixzz3V9AMcoo6