1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

ما را محبوب کنید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
واتر پمپ چقدر عمر می‌کند؟

 

 

واتر پمپ چقدر عمر می‌کند؟

معمولاً اجزاء کوچک موتور نادیده گرفته می‌شوند، ولی بسیاری از همین قطعات کوچک برای این که همه چیز به خوبی پیش برود، از اهمیت زیادی برخوردارند. واتر پمپ هم از آن قطعاتی است که در زمینه خنک کردن موتور نقش بسیار مهمی بازی می‌کند، ولی از یک واتر پمپ چقدر می‌توان انتظار کار کردن داشت؟ واتر پمپ پیوسته کار می‌کند و باعث می‌شود موتور بتواند حرارت بسیار زیادی که از فرایند احتراق ناشی می‌شود را تحمل کند. هنگامی که موتور روشن است، واتر پمپ آب و ضد یخ موجود در رادیاتور را درون سر سیلندر و پوسته موتور به گردش در می‌آورد تا دمای موتور پایین بیاید. بعد از این که مایع خنک کننده از میان موتور عبور کرد، دوباره به رادیاتور بازگردانده می‌شود تا قبل از ورود مجددش به موتور، خنک شود. وقتی صحبت از طول عمر واتر پمپ به میان می‌آید، باید گفت واتر پمپ دوام زیادی دارد ولی توصیه می‌شود هر بار که تسمه تایم را تعویض می‌کنید، واتر پمپ را هم عوض کنید. بهتر است بدانید واتر پمپ را یا تسمه تایم به طور مستقیم به کار می‌اندازد یا یک تسمه کمکی که به فولی سر واتر پمپ متصل است، پروانه داخلی را می‌چرخاند. در خودروهای مختلف، عمر این تسمه‌ها بین 60,000 تا 90,000 مایل (96,561  تا 144,841 کیلومتر) متغیر است، به این ترتیب، می‌توانید به راحتی طول عمر واتر پمپ خودرو خودتان را حدس بزنید.

واتر پمپ چقدر عمر می‌کند؟

البته شاید بعضی از واتر پمپ‌ها تا این اندازه عمر نکنند، ولی از آن جایی که از کار افتادن واتر پمپ می‌تواند اثرات مخربی روی موتور داشته باشد، خودروسازان نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا طول عمر آن‌ها را بالا ببرند. برای این که با مشکل از کار افتادن واتر پمپ روبرو نشوید باید به چند علامت هشدار دهنده توجه داشته باشید. اولین علامت این است که آب رادیاتور از اطراف واتر پمپ نشت کند. هرگاه پمپ از کار بیفتد، سوراخ‌هایی که روی جداره آن قرار دارند، نشت می‌کنند. علامت هشدار دهنده دیگر، این است که واتر پمپ بیش از معمول سر و صدا کند. این صدا در اثر این است که پروانه داخلی معیوب است یا خوب به شفت گرداننده متصل نشده است. احتمال کمی وجود دارد که خودتان مجبور بشوید عیب و ایراد واتر پمپ را پیدا کنید، ولی به خاطر داشته باشید بهتر است طبق توصیه کمپانی سازنده خودرو، هر بار که تسمه تایم را عوض می‌کنید، به فکر خرید یک واترپمپ نو نیز باشید.


Read more: http://1car.ir/ns-6108#ixzz3OFyM8NUz