1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

کلمات جستجو شده

کمری غلطک اتوماتیک فروش میکروکت کیا گیربکس اتومات راهنمای تعمیرات بی ام وی s7 کابل تبدیل لانچ GDS Trend jac spare part فروش بیل مکانیکی هیوندای تیپ ترونیک دیاگ چیست زاویه فرمان jac j5 spare part کیای کد شاسی هیوندای esi عملکرد 1.2016 download ساندرو لانچ Tiptronic کابل تبدیل 22 پین تویوتا نقشه سیم کشی کروز کنترل دنا volvo کم کردن کیلومتر بنز - پژو 405 SLX و پارس LX TU5 زیمنس با ایموبیلایزر سیم کشی گیربکس خودروي ساندرو دیاگ موتور بنز پارت نامبر مشترک راهنمای تعمیرات ولوو شماره فنی قطعات آریو میتسوبیشی نقد Cummins ساژم لیفان 820 چگونگی گیربکس کامیون vin number MVM 530 changan spare part دانلود لیست شماره فنی قطعات چانگان CS35 - EADO montage 206 دیاگ بنز، تک داک خودرو های چینی کاتالوگ قطعات تمامی خودروها SPI2 راهنمای تعمیرات گیربکس دستی ال90 ارت نامبر هیوندای نقشه سیم کشی بی ام و بیل مکانیکی چرخ رنجیری کولر سنگین نقشه های سیم کشی پراید دوگانه سوز نرم افزار تک داک 452ASG دستگاه کم کردن کیلومتر راهنمای استفاده از دیاگ بنز SD Connect رنو موقعیت خوروهای الکترونیکی بی ام و تعمیرات گیربکس 2015 tecdoc IC کیلومتر انواع خودرو سبک و سنگین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه - پژو 405 بنزینیXU7 ولئو نقشه های برقی chery spare part اطلاعات اشکال در تاریخ جدید 620 سیستم سوخت رسانی بوش کرولا دانلود راهنمای تعمیر گیربکس MVM X33 یا Chery Tiggo 3 لیست قطعات ABS مولتی متر مختصص دیاگ مایکورکت خودروی how to use all data touchtronic کشی AllData برد دیاگ مالتی گرند تور دانلود رایگان میکروکت PinLayout SSAT دوو شاپ منوال مکانیکی بی ام و بیل مکانیکی چرخ رنجیری tec doc نقشه پایه های ECU ال 90 Hyundai اسان موتور منومتیک قیمت عیب یاب اسکانیاvci 2 تعمیرات راهنمای تعمیرات موتور و متعلقات سانگ یانگ کایرون electronic دیاگ ارجینال بی ام و Microcat تویوتا دانلود لیست شماره فنی قطعات خودروی چری X33-530-110 new -315 new لودر هیوندا مگان

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

جدید ترین محصولات

فایل های تعمیرات گیربکس های CVT (کد محصول: MCHS067)
جدید
فایل های تعمیرات گیربکس های CVT
فایل های تعمیرات گیربکس های CVT فایل های تعمیرات گیربکس های CVT فایل های تعمیرات گیربکس های CVT
100,000 تومان
موجودی انبار [ 1 ] تحویل -
بازدیدها: 94729

فایل های تعمیرات گیربکس های CVT

شامل نقشه های مکانیکی و الکترونیکی برای گیربکس های جدید CVT

 این فایل در قالب یک DVD ارائه می شود.

 

مقاله ی درباره گیربکس CVT

 CVT یا Continuously Variable Transmission به معنی سيستم انتقال قدرت متغير است. اولين CVT در سال 1986 به ثبت رسید.  تکنولوژی این نوع گیربکس در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است تا آنجا که امروزه چندين کارخانه خودروسازی از جمله جنرال‌موتورز، آئودی، هوندا و نيسان از این تکنولوژی در خودروهای جدید خود استفاده کرده اند و برنامه تحقیقات گسترده‌ای را هم برای بهبود بازده این نوع گیربکس در دستور کار دارند.

گیربکس CVT که اجازه تغییر دنده با نسبت دنده نامحدود بين بالاترين و پايين‌ترين دنده را بدون گسستگی می دهد، از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: تسمه محکم فلزی يا لاستيکی ، پولی محرک ورودی ، پولی متحرک خروجی.

نقش پولی در گيربكس CVT . . .

هر پولی از دو مخروط با زاويه راس ٢٠ درجه که رودرروی يکديگر قرار دارند تشکيل شده، تسمه‌ای در شيار بين دو مخروط قرار دارد که وظیفه انتقال قدرت بین دو پولی بر اساس دنده مشخص شده را دارد.

گیربکس CVT هوندا اینسایت

در صورت استفاده از تسمه‌های لاستیکی، از تسمه هايی با سطح مقطع V شکل استفاده می شود که افزایش اصطکاک بین پولی و تسمه را سبب خواهد شد. وقتي دو مخروط از هم فاصله بگيرند – يعني عرض پولی بيشتر شود – تسمه در شکاف پا يين‌تر می رود و شعاع تسمه حلقه شده دور پولی نیز کاهش می يابد. اما وقتی دو مخروط به هم نزديک می شوند – يعنی عرض پولی کاهش يابد – تسمه در شکاف بالاتر رفته و شعاع تسمه حلقه شده دور پولی افزايش می يابد.

گیربکس CVT مي تواند از فشار هيدروليکی يا نيروی گريز از مرکز و يا کشش فنر به منظور توليد نيروی موردنياز برای تنظيم دو نيمه پولی بهره بگیرد.

زماني که دو پولی عرض خود را نسبت به يکديگر تغييرمی دهند، بی نهايت نسبت دنده مختلف حاصل می‌شود؛ از کم به زياد و شامل همه نسبت های مابين؛ برای مثال وقتی شعاع تسمه در پولی محرک کم و در پولی خروجی زياد باشد، سرعت دوران پولی خروجی کاهش مي يابد که دنده پايين‌تری را ايجاد می‌کند و وقتی شعاع تسمه در پولی محرک زياد و در پولی خروجی کم باشد، سرعت دوران پولی خروجی افزايش می يابد و دنده بالاتری را ايجاد می کند. بنابراين در تئوری يک CVTبی نهايت دنده را شامل مي شود و می‌تواند در هر زمانی و با هر دور موتوری کار کند.

چگونگی تغییر دنده با تغییر قطر پولی

يکي از مهمترين پيشرفت ها، طراحی و توسعه تسمه های فلزی است.  اين تسمه های انعطاف پذير عموما از ٩ يا ١٢ نوار فولادی که تکه های فلزی پاپيونی شکل بسيار مقاوم را کنار هم نگه می دارد، ساخته شده است.  تسمه های فلزی سر نمی‌خورند و بسيار بادوامند که به CVT اجازه انتقال گشتاور بيشتری را مي دهند، در ضمن آرام تر از تسمه های لاستيکی نیز هستند.

مهم‌ترین مزیت تسمه‌های فولادی در انتقال حداکثر گشتاور موتور است

مزايای استفاده از گيربكس CVT . . .

# كاهش مصرف سوخت به ميزان 20 درصد نسبت به گيربكس های اتوماتیك معمولی.

# كارآيی و عملكرد دينامیكی بهتر در قياس با گيربكس‌های اتوماتيك معمولی؛ به دلیل انتقال روان قدرت موتور بدون گسستگی در روند حرکت خودرو.

# این نوع گیربکس همچنین می‌تواند باعث شتابگیری خودرو در بهترین حوزه عملکرد موتور از لحاظ توان خروجی شود که در این صورت بهترین ارقام شتابگیری با کمترین میزان مصرف سوخت میسر خواهد بود.

 شهرزاد طریقتی

 

 

 

 

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه برای این محصول!
نام
ایمیل
متن دیدگاه
امتیاز برای محصول