1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

جستجو در سایت


فهرست محصولات

بخش های سایت

 

رهگیری مرسوله پستی

مجوز ها

کلمات جستجو شده

راهنمای تعمیرات کامیون ولوو VIN all data lexus PERKINS تزریق دسته electronic نرم افزار rheingold سری FH یورو 5 H220 کمری اشکال در تاریخ قشه های سوخت رسانی ورک شاپ سراتو ایراد یابی فراریت KIA مسیر یابی 16PIN to 22PIN kyron شناسایی آموزش ورژن جدید نرم افزار تک داک معرف به TecAlliance ال دیتا ecu scania - پژو 405 بنزینیXU7 بوش کسی لوازم جانبی جک جی 5 work shop part cataloge اموزش تعمیرات کیلومتر کابل تبدیل رنو 4Matic changan spare part لودر هیوندا کیا اسکانیا نیسان سایپا M550i کابل تبدیل 20 پین تویوتا فروش بیل مکانیکی هیوندای impact مورانو 2015 غلتک هیوندا وانت how قطعه یابی کلیه خودروها پژو دانلود لیست شماره فنی قطعات خودروی ام جی MG 550-MG6-MG350-MG GS - MG3 دانلود نقشه سیم کشی MVM X33 یا Chery Tiggo 3 اتوماتیک آخرین آپدیت ال90 Paddle Shiftres فورد Edge نقشه RX450H نرم افزار حسابداری مکانیکی نصب سانگ یانگ باز و بست گیربکس اتوبوس بین شهری مدل 4214 مارال LX شماره فنی قطعات جیلی 452ASG ساندرو OUT کاتالوگ برنامه همیشه در خانه مکانیکی بی ام و خودروي ساندرو SsangYong OutLander lifan work سنگین عیب یابی بنز قطعات شماره فنی کیا اتوبوس اسکانیا پارت نامبر کیا خرید نرم افزار مایکروکت مشابه سازی لوازم یدکی اتوموبیل راهنمای تعمیرات گیربکس سی وی تی راهنمای تعمیرات موتور و متعلقات بررسی ارت نامبر هیوندای دیاگ مرسدس بنز کیای پیدا کردن nx200 شاپ منوال بی ام و مشاهده نقشه قطعات دانلود ال دیتا سیم کشی گیربکس h200 تعمیرات خودرو 17پین دانلود لیست شماره فنی قطعات جک JAC S5 J5 J3 اتوماتیک و دستی پارس haima sagem لیست شماره فنی قطعات خودروی های لکسس نرم افزار h300 چگونگی نیسان پیکاپ lifan Transmission Sporttronic آپدیت زامیاد ESP مینی بیل میتسوبیشی کم کردن کیلومتر بنز دستگاه

راهنمای استفاده از نرم افزار های مرتبط با خودرو

جدید ترین محصولات

فایل های تعمیرات گیربکس های CVT (کد محصول: MCHS067)
جدید
فایل های تعمیرات گیربکس های CVT
فایل های تعمیرات گیربکس های CVT فایل های تعمیرات گیربکس های CVT فایل های تعمیرات گیربکس های CVT
100,000 تومان
موجودی انبار [ 1 ] تحویل -
بازدیدها: 91902

فایل های تعمیرات گیربکس های CVT

شامل نقشه های مکانیکی و الکترونیکی برای گیربکس های جدید CVT

 این فایل در قالب یک DVD ارائه می شود.

 

مقاله ی درباره گیربکس CVT

 CVT یا Continuously Variable Transmission به معنی سيستم انتقال قدرت متغير است. اولين CVT در سال 1986 به ثبت رسید.  تکنولوژی این نوع گیربکس در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است تا آنجا که امروزه چندين کارخانه خودروسازی از جمله جنرال‌موتورز، آئودی، هوندا و نيسان از این تکنولوژی در خودروهای جدید خود استفاده کرده اند و برنامه تحقیقات گسترده‌ای را هم برای بهبود بازده این نوع گیربکس در دستور کار دارند.

گیربکس CVT که اجازه تغییر دنده با نسبت دنده نامحدود بين بالاترين و پايين‌ترين دنده را بدون گسستگی می دهد، از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: تسمه محکم فلزی يا لاستيکی ، پولی محرک ورودی ، پولی متحرک خروجی.

نقش پولی در گيربكس CVT . . .

هر پولی از دو مخروط با زاويه راس ٢٠ درجه که رودرروی يکديگر قرار دارند تشکيل شده، تسمه‌ای در شيار بين دو مخروط قرار دارد که وظیفه انتقال قدرت بین دو پولی بر اساس دنده مشخص شده را دارد.

گیربکس CVT هوندا اینسایت

در صورت استفاده از تسمه‌های لاستیکی، از تسمه هايی با سطح مقطع V شکل استفاده می شود که افزایش اصطکاک بین پولی و تسمه را سبب خواهد شد. وقتي دو مخروط از هم فاصله بگيرند – يعني عرض پولی بيشتر شود – تسمه در شکاف پا يين‌تر می رود و شعاع تسمه حلقه شده دور پولی نیز کاهش می يابد. اما وقتی دو مخروط به هم نزديک می شوند – يعنی عرض پولی کاهش يابد – تسمه در شکاف بالاتر رفته و شعاع تسمه حلقه شده دور پولی افزايش می يابد.

گیربکس CVT مي تواند از فشار هيدروليکی يا نيروی گريز از مرکز و يا کشش فنر به منظور توليد نيروی موردنياز برای تنظيم دو نيمه پولی بهره بگیرد.

زماني که دو پولی عرض خود را نسبت به يکديگر تغييرمی دهند، بی نهايت نسبت دنده مختلف حاصل می‌شود؛ از کم به زياد و شامل همه نسبت های مابين؛ برای مثال وقتی شعاع تسمه در پولی محرک کم و در پولی خروجی زياد باشد، سرعت دوران پولی خروجی کاهش مي يابد که دنده پايين‌تری را ايجاد می‌کند و وقتی شعاع تسمه در پولی محرک زياد و در پولی خروجی کم باشد، سرعت دوران پولی خروجی افزايش می يابد و دنده بالاتری را ايجاد می کند. بنابراين در تئوری يک CVTبی نهايت دنده را شامل مي شود و می‌تواند در هر زمانی و با هر دور موتوری کار کند.

چگونگی تغییر دنده با تغییر قطر پولی

يکي از مهمترين پيشرفت ها، طراحی و توسعه تسمه های فلزی است.  اين تسمه های انعطاف پذير عموما از ٩ يا ١٢ نوار فولادی که تکه های فلزی پاپيونی شکل بسيار مقاوم را کنار هم نگه می دارد، ساخته شده است.  تسمه های فلزی سر نمی‌خورند و بسيار بادوامند که به CVT اجازه انتقال گشتاور بيشتری را مي دهند، در ضمن آرام تر از تسمه های لاستيکی نیز هستند.

مهم‌ترین مزیت تسمه‌های فولادی در انتقال حداکثر گشتاور موتور است

مزايای استفاده از گيربكس CVT . . .

# كاهش مصرف سوخت به ميزان 20 درصد نسبت به گيربكس های اتوماتیك معمولی.

# كارآيی و عملكرد دينامیكی بهتر در قياس با گيربكس‌های اتوماتيك معمولی؛ به دلیل انتقال روان قدرت موتور بدون گسستگی در روند حرکت خودرو.

# این نوع گیربکس همچنین می‌تواند باعث شتابگیری خودرو در بهترین حوزه عملکرد موتور از لحاظ توان خروجی شود که در این صورت بهترین ارقام شتابگیری با کمترین میزان مصرف سوخت میسر خواهد بود.

 شهرزاد طریقتی

 

 

 

 

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه برای این محصول!
نام
ایمیل
متن دیدگاه
امتیاز برای محصول